Kopřivové smoothie, vhodné i pro diabetiky

Jaro už ukazuje svoji sílu a přináší nám zelené poklady, které se skvěle hodí do jarního jídelníčku, dokonce i jídelníčku pro diabetiky. Ti se většinou smoothie vyhýbají, protože je založený na ovoci s vysokým obsahem jednoduchých cukrů.

  • Není však cukr jako cukr,
  • není ovoce jako ovoce
  • a není smoothie jako smoothie.

Jak na to?

Při správném výběru ingrediencí mohou smoothie vychutnat i ti, které trápí cukrovka (diabetes).

Některé druhy ovoce jsou pro diabetiky jako stvořené, jde především o ty druhy, které pocházejí z našich zeměpisných končin, z mírného klimatického pásu. Budou to především jablka, také hrušky, meruňky, nejrůznější ovoce, švestky, třešně aj. Ve smoothies se míchají pro jistotu s vodou. Skvěle se dají kombinovat i s jarními bylinkami, jejich královnou, královnou léčivých rostlin vůbec je kopřiva.

Takže jak si připravit kopřivové smoothie, ve kterém nebude chybět ani ovoce v podobě šťavnatého českého jablíčka?

Kopřivové smoothie recept

Budete potřebovat asi dvě hrsti mladých kopřivových výhonků, k tomu středně velké jablko, lžičku lněného semínka a vodu.

  • Nejdříve si z půlky kopřiv připravte kopřivový čaj – hrst kopřivových výhonků zalijte vroucí vodou a nechte luhovat asi 15 minut. Poté sceďte a nechte čaj vychladnout.
  • Kopřivový čaj využijete na zředění smoothie. To si připravíte z druhého dílu kopřivových výhonků, které nejprve nožem nasekejte. Do mixéru ke kopřivám přidejte na kousky nakrájené jablko zbavené jadřince a lněná semínka. Kopřivy, jablko a semínka důkladně rozmixujte.
  • Nakonec smoothie nařeďte kopřivovým čajem a znovu řádně promíchejte.
  • Dobrou chuť!

/původní recept tady/

Náš tip pro diabetiky!

Existuje mnoho druhů ovoce, které si mohou dopřát i diabetici. Tím existuje i mnoho receptů na smoothie vhodných pro diabetiky.

Smoothie může být diabetikům dokonce prospěšné. Stačí do něho přidat potraviny se schopností stabilizovat hladinu krevního cukru.

  • Mezi takové potraviny patří například skořice, kurkuma nebo zázvor, exotické koření, které zpestří takřka každé smoothie.
  • Příznivý vliv na hladinu krevního cukru mají i semínka, především semínka chia. I ta se mohou stát skvělou a užitečnou smoothie ingrediencí. A to stále ještě není všechno!
  • Diabetikům jsou prospěšné i tzv. zelené potraviny, můžeme mezi ně zařadit i jarní bylinky a naši známou kopřivu. Najdeme mezi nimi i tzv. zelené superpotraviny jako je mladá pšenice a zelený ječmen.

Zelený ječmen je z hlediska stabilizace krevního cukru pokládán za jednu z nejúčinnějších potravin vůbec. Příznivě ovlivňuje fungování celého organismu, reguluje činnost všech vnitřních orgánů tak, aby fungovali správně a maximálně efektivně. To platí i pro činnost slinivky břišní, která vylučuje inzulín do krve.

Takže chcete-li si namíchat to správné smoothie pro diabetiky, přidejte k ingrediencím vždy i zelené potraviny. Jsou dostupné i v podobě sypkého prášku, takže je to velmi jednoduché a praktické.

Obr.: Pixabay.com

Přidejte komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *