Jak přejít na nový jídelníček?

Zdravé stravování se stává čím dál tím více populárním tématem. Ještě aby ne! Správně upravený jídelníček má dobrý vliv na lidské zdraví, pomáhá s hubnutím, zlepšuje kondici, vzhled a je prevencí před spoustou nemocí. Existuje celá spousta filozofií, ale jak vlastně na takovou stravu přejít? Jak se zbavit svých starých jídelních návyků, přesvědčit se k prvnímu kroku a u zdravého jídelníčku vydržet?

Výběr správného jídelníčku

Jedna z nejdůležitějších věcí je samozřejmě výběr toho správného jídelníčku. Nejlepším krokem je nechat si sepsat jídelníček od profesionálů. Ti zohlední vaše alergie, zdravotní stav, důvod změny jídelníčku a sepíšou vám ho přímo na míru. Na novou stravu můžete přejít i sami. Musíte však dodržet určité náležitosti, abyste si spíše neublížili. Například zajistit, aby ve vaší stravě nechyběly důležité látky a vitamíny.

Čas

Zdravé stravování stojí čas. Není to jen čas, který strávíte u sporáku. Existuje spousta jídel, která jsou zdravá a dají se připravit za pár minut. Jde i o čas, který budete muset věnovat nákupu a hlavně přemýšlením nad tím, co vlastně nakupujete. Studovat složení a sestavovat jídelníček tak, aby byly zahrnuty všechny náležitosti.

Peníze 

Další věcí, se kterou budete muset při přechodu na nové stravování počítat, jsou peníze. Samozřejmě jde o to, jaký jídelníček si zrovna vyberete, ale většina zdravých potravin, ať mluvíme o zelenině a ovoci, přes kvalitní maso, mléčné výrobky až k různým přílohám, stojí více peněz. V tomto případě se ale říká, že připlatit si se opravdu vyplatí.

Vyhoďte vše, co by vás lákalo

Pokud bydlíte sami, neměl by to být problém. Než přejdete na novou stravu, projděte lednici i spíž a zbavte se všeho, co do vašeho nového jídelníčku nepatří. Pokud bydlíte s někým, kdo nepřechází na vaší stravu, bude to o něco těší. Můžete si například rozdělit lednici a do jedné části dávat potraviny své a do druhé ty ostatní. Do té je však vstup zakázán!

Informujte lidi kolem

Rodině i přátelům objasněte svou situaci. Budou vědět, co smíte a co ne a vy nebudete muset trapně odmítat připravené jídlo. Co vy víte! Možná se najde někdo, kdo bude ochoten přejít na zdravý životní styl s vámi. Nejen, že z toho budete mít dobrý pocit, ale ve dvou se to přece jen lépe táhne.

Uvědomujte si pokroky

Tou nejdůležitější věcí je uvědomovat si pokroky. Uvidíte, že po pár dnech přechodu na nový jídelníček se budete cítit lépe. Pokud hubnete, zapisujte si každé deko, které shodíte. Uvidíte, že jak po fyzické, tak i po psychické stránce se budete cítit lépe. A hlavně vytrvejte! Po čase si na svůj starý režim ani nevzpomenete.

Přidejte komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *